• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Billån, vart hämtar dem kreditupplysningen ifrån?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Så länge man löser kontantinsatsen är billån ett ganska lätt lån att få, även via UC med betalningsanmärkning.

Instämmer. Har sett flera med skuldsaldon och pågående löneutmätning som fått billån ändå.. Man undrar lite vad dom överhuvudtaget skulle med kreditupplysningen att göra då :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Instämmer. Har sett flera med skuldsaldon och pågående löneutmätning som fått billån ändå.. Man undrar lite vad dom överhuvudtaget skulle med kreditupplysningen att göra då :)

Förmodligen handlar det mer om att se att man är skriven i landet och inte har anmärkningar från andra som sysslar med billån. Kan tänka mig att det svindlas en del med bilar som försvinner ut ur landet utan några återbetalningar på lånet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Förmodligen
handlar det mer om att se att man är skriven i landet och inte har anmärkningar från andra som sysslar med billån. Kan tänka mig att det svindlas en del med bilar som försvinner ut ur landet utan några återbetalningar på lånet.
Du kan ha en poäng i det. Dom ser ju inte löneutmätningar på en UC, jag vet inte om dom ser det på andra upplysningar, det vore ju rätt klantigt att bevilja kredit som någon ska betala 2500 kr i månaden på när denne någon bara får behålla knappa 5000 kr efter boendet är betalt..:)
 
C

Claes

Gäst
Poäng: 0
Någon som vet hur Volvo Finans ställer sig till billån om man har betalningsanmärkning, men en i övrigt god inkomst och pengar till kontantinsats.

/ Classe
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Någon som vet hur Volvo Finans ställer sig till billån om man har betalningsanmärkning, men en i övrigt god inkomst och pengar till kontantinsats.

/ Classe

Det är nog enklast att du ringer och frågar, så kanske du kan få någon sorts förhandsbesked, jag skulle tippa på att det inte är helt omöjligt i alla fall inte om du saknar skuldsaldo och din anmärkning inte är purfärsk
 
C

Claes

Gäst
Poäng: 0
Det är nog enklast att du ringer och frågar, så kanske du kan få någon sorts förhandsbesked, jag skulle tippa på att det inte är helt omöjligt i alla fall inte om du saknar skuldsaldo och din anmärkning inte är purfärsk

Tack för ditt svar.

Nej anmärkningen är inte purfärsk, men tyvärr heller inte jättegammal. Knappt ett år är den. Men jag får ta och ringa Volvo Finans och fråga.

Vilka långivare eller bilhandlare är det som godkänt betalningsanmärkningar? Och hur stora har deras lån varit på? Vet du det?

/ Classe
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Tack för ditt svar.

Nej anmärkningen är inte purfärsk, men tyvärr heller inte jättegammal. Knappt ett år är den. Men jag får ta och ringa Volvo Finans och fråga.

Vilka långivare eller bilhandlare är det som godkänt betalningsanmärkningar? Och hur stora har deras lån varit på? Vet du det?

/ Classe

Vet att wasa gjort det. Inte säker men tror jag sett Santander och Nordea finans också. Ingen aning om hur stora lån det varit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp